Feta- och olivmuffins

12 port, 45 min, Ej testat än...

image82

100 g Apetina grekisk feta
1 dl urkärnade svarta oliver
4 dl vetemjöl
2 dl grahamsmjöl
2 tsk bakpulver
3/4 tsk salt
4 ägg
1/2 dl smör- & rapsolja
2 dl naturell yoghurt


Sätt ugnen på 200°. Dela osten i bitar och oliverna i halvor. Blanda mjöl, bakpulver, salt, fetaost och oliver. Vispa ihop ägg, smör- & rapsolja och yoghurt. Rör ner det i mjölblandningen. Klicka ut smeten i en muffins- plåt för 12 muffi ns eller i stora pappersformar. Grädda i mitten av ugnen 20?25 min. Låt svalna. Gott att servera till Kelda tomatsoppa.

Kommentarer
Postat av: Frida

Jag måste säga att jag verkligen uppskattar din sida. Tyvärr verkar jag inte kunna prenumerera på din sida via BlogLovin' och jag undrar varför det går snett. Är det någon annan som också har problem med det här?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback